Jen já a Jimny

Moje fotografická výprava začíná průzkumem krajiny. Několik následujících dní bude pro mě, mé fotografické vybavení a Jimnyho tato pustina domovem.

Kopce jsou strmé a kamenité, Jimny si s nimi ale snadno poradí.
Když se obloha zatáhla, rozhodl jsem se zastavit a přemýšlet
nad pokračováním své výpravy.

EXTERIÉR

Připraven ovládnout divočinu

Jimny se může vydat tam, kam si ostatní auta netroufnou. Je totiž navržen tak, aby si poradil i s tím nejdrsnějším terénem a nejnáročnějšími povětrnostními podmínkami. Vydejte se do přírody, nebojte se dobrodružství, objevujte.

Bytelné nárazníky

Hranaté nárazníky zřetelně vystupující ze siluety karoserie a posazené vysoko nad zemí zlepšují průchodnost terénem, zajišťují štědré nájezdové úhly a chrání kola při přejíždění překážek. Černé nelakované díly také brání poškrábání karoserie a chrání lak před odletujícími kamínky.

Automatické rozsvěcování a mlhové světlomety

Kulatý tvar předních světlometů hrdě odkazuje na předchozí generace modelu Jimny. V současné výbavě Vás nepřekvapí přední mlhové světlomety, které zlepšují viditelnost za špatného počasí. Nechybí ani automatické rozsvěcování světel a elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka.

Praktický žlábek kolem střechy

Nastupujte a vystupujte za všech okolností se suchou hlavou. Okapní žlábek, který zabraňuje stékání vody na boky karoserie, zajistí, že Vám voda ze střechy nenateče do vlasů nebo za krk.

Hranatá kapota

Při jízdě v terénu je důležité mít vždy přehled o tom, kudy jedete. Plochá, téměř čtvercová kapota se zřetelnými rohy je navržena tak, abyste měli dokonalou představu o tom, kde končí karoserie a kudy se můžete v terénu vydat.

Originální příslušenství

Přesně podle Vás

Upravte si Jimnyho podle svého vkusu. Nabídka originálního příslušenství zahrnuje stylové úpravy i praktická vylepšení. Určitě si vyberete to, co potřebujete.

Ochranné prvky pro profesionální použití

Originální příslušenství nabízí dodatečnou ochranu spodní části vozu nebo třeba barevné polepy.

Ochranný kryt předního nárazníku

Ochranné kryty bočních prahů

Ochranný kryt předního a zadního diferenciálu

Sada maskáčových polepů a retrolepů Jimny

Vylepšené funkce i styl

Přidejte pár atraktivních doplňků (vyobrazeno na vozidle) a můžete si radost z volného pohybu užívat ještě intenzivněji.

  • Střešní koš
  • Střešní nosič
  • Deflektory proti větru a dešti
  • Přední a zadní lapače nečistot (černé)

Přišel prudký déšť, ale rozbahněný terén mě nezastaví.
Jimny zvládá všechno s přehledem, a tak může moje cesta pokračovat dál.

INTERIÉR

Zaměřeno na to, co je podstatné

Uvnitř Jimnyho není nic, co by Vás rozptylovalo při řízení. Stylově pojatý černý interiér je decentní a přitom vypadá atraktivně. Všechny ovladače jsou navrženy pro snadnou a jednoduchou obsluhu, kterou hravě zvládnete, i když si nasadíte pracovní rukavice.

Funkční design

Jednoduchý a přímočaře pojatý design palubní desky dělá jen radost. Nestrhává na sebe pozornost křiklavými barvami, každý detail je ale promyšlený a pečlivě zpracovaný, aby Vás podpořil při cestách mimo zpevněné silnice.

Přístroje s permanentním podsvícením

Ve dne nebo v noci, na silnici i v terénu – přístroje jsou stále podsvícené, aby byly snadno čitelné. Jejich funkční design skvěle ladí s účelně pojatým interiérem.

Řízení

Robustní systém řízení dává řidiči dobře pocítit, co se děje pod předními koly, přitom však do volantu nepřenáší velké rázy. Výškové nastavení volantu umožňuje seřídit jeho polohu v rozsahu 35 mm.

Sbalte si vše, co potřebujete mít u sebe

Ať už se proplétáte městskou džunglí, nebo vyrazíte mimo vyjeté cesty, Jimny Vám nabídne štědrý vnitřní prostor a praktické schránky na všechny drobnosti, které si potřebujete vzít s sebou.

Zavazadlový prostor

Vezměte si s sebou všechno potřebné vybavení a buďte připraveni na každou možnost. Dokonale rovná plocha má pravidelný tvar a úhlopříčně zde můžete uložit i dlouhé předměty. Nově je v Jimnym zabudována praktická oddělovací mříž zavazadlového prostoru a páčka pro nouzové otevírání třetích dveří zevnitř. 12V zásuvku v zadní části vozu můžete použít k napájení elektrických zařízení za jízdy nebo při práci za autem.

Přihrádky a pohodlí

Mějte všechno na dosah ruky. Do úložných prostorů si můžete odložit všechno možné, od telefonu po lahve s pitím. USB zásuvka a 12V zásuvka vpředu poslouží k dobíjení telefonu a dalších zařízení. Dalším komfortem jsou hned dvě věci, a to vyhřívaná sedadla a elektrické ovládání oken.

Pod mlhou zakrývající vrchol hory vykukuje vodopád. Byl to silný okamžik a fantastický závěr mé dlouhé dobrodružné cesty s Jimnym.

VÝKON

Síla pro Vaše nevšední cesty

Když řídíte Jimnyho a opouštíte asfaltový svět, to je opravdový pocit svobody. Jimny Vám umožní překonat mnoho překážek vždy s dostatečnou zásobou newtonmetrů a bezkonkurenční kombinací výkonu a průchodnosti terénem.

Motor 1,5 l

Jimny má síly vždycky dost. Jeho robustní atmosférický čtyřválcový motor o objemu 1,5 litru poskytuje vysoký točivý moment napříč širokým spektrem otáček. Protože je malý a lehký, dosahuje také nízké spotřeby paliva. Je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou.

Elektronická uzávěrka diferenciálu (BLSD)

Projet blátem nebo sněhem nebylo nikdy snadnější. Pokud se na kluzkém povrchu začne protáčet některé z kol, automatické zásahy systému ESP zajistí, aby se síla od motoru dostala na ta kola, která Vás mohou táhnout dál. Díky přibrzďování protáčejících se kol Jimny snadno zvládne i ty nejnáročnější podmínky.

ALLGRIP PRO (4x4)

Skutečný off-road

Čtyři nekompromisní technická řešení jsou základem pro to, abychom mohli Jimnyho hrdě označit jako opravdový terénní vůz: masivní žebřinový rám, velké nájezdové úhly, tuhé nápravy s vinutými pružinami a pohon všech kol s přídavnou redukční převodovkou.

Pevný žebřinový rám

Už od první generace z roku 1970 Jimny spoléhá na žebřinový rám, který je základním předpokladem odolnosti při dlouhodobém využívání vozu v terénu. V nejnovější generaci je rám vyztužen dvěma přídavnými příčkami a výztuhou ve tvaru X.

Tuhá náprava v 3ramenném závěsu s vinutými pružinami

Pro terénní vůz neexistuje lepší řešení. Tuhé nápravy vpředu i vzadu poskytují Jimnymu špičkovou trakci na nejrůznějších druzích povrchu. Když je kolo na jedné straně při přejezdu překážky tlačeno nahoru, tuhá náprava přirozenou cestou zajistí přitlačení kola na druhé straně směrem dolů. To zvyšuje schopnost pneumatik přenášet v náročném terénu hnací sílu od motoru.

Pohon všech kol 4×4 s přídavnou redukční převodovkou

Systém AllGrip PRO umožňuje podle konkrétní situace, od jízdy na vozovce po terén, jednoduše zvolit způsob fungování pohonu všech kol. Režim 4L je stálý pohon všech kol s redukčním převodem a je určen do nejnáročnějších podmínek. Poskytuje maximální trakci a největší sílu na kolech. Do lehčího terénu a pro jízdu vyšší rychlostí je vhodný režim 4H – přední a zadní kola jsou roztáčena vyšší rychlostí a redukční převod není aktivní. Na zpevněné cesty je určen režim 2H (pohon zadních kol) snižující spotřebu i hluk.

Velkorysé nájezdové úhly a světlá výška

Štědré nájezdové úhly a co největší volný prostor pod karoserií jsou nejlepším způsobem, jak vytěžit z terénních schopností vozu maximum. Tyto vylepšené parametry – vzhledem k předchozí generaci – pomáhají překonávat ostré překážky bez rizika poškození nárazníků nebo karoserie.

BEZPEČNOST

Ochrana pro Vás i Vaše okolí

Bezpečnost je naší prioritou, ať už se chcete vydat do divočiny, nebo projíždět městem. Díky balíčku bezpečnostních systémů Suzuki Safety Support máte více klidu na řízení.

Systém nouzového brzdění (DSBS – Dual Sensor Brake Support)

Při jízdě Jimny současně využívá dvojici senzorů – monokulární kameru a laserový senzor, které sledují, zda nehrozí srážka s vpředu jedoucím vozidlem nebo chodcem. Při zjištění rizika systém podle situace reaguje jedním ze tří způsobů.

Automatické přepínání dálkových světel

Při jízdě rychlostí alespoň 40 km/h systém podle aktuálního provozu nebo intenzity světla v okolí automaticky přepíná mezi potkávacími a dálkovými světly.

Pokud systém zaznamená světla vozidla jedoucího vpředu nebo v protisměru, přepne na potkávací světla.

Jakmile ostatní vozidla nejsou v dohledu, automaticky se znovu zapnou dálková světla.

Systém rozpoznávání únavy řidiče (VSW – Vehicle Sway Warning)

Pokud vozidlo jede rychlostí vyšší než přibližně 60 km/h a kličkuje ze strany na stranu v jízdním pruhu, systém řidiče upozorní na únavu nebo ztrátu koncentrace varovným signálem a zobrazením na informačním displeji.

Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (LDW – Lane Departure Warning)

Pokud vozidlo jede rychlostí vyšší než přibližně 60 km/h a začne opouštět jízdní pruh bez aktivované směrovky, systém na tuto skutečnost upozorní řidiče vibrováním volantu a rozsvícením kontrolky na informačním displeji.

Systém rozpoznávání dopravních značek (TSR – Traffic Sign Recognition)

Tento systém pomocí monokulární kamery sleduje dopravní značky. Pokud zaznamená nějaké omezení, například zákaz předjíždění nebo snížení povolené rychlosti, na informačním displeji se zobrazí symbol příslušné dopravní značky a řidič má tak přehled o tom, které značky minul.

Automatická signalizace při nouzovém brzdění (Emergency Stop Signal)

Při náhlém sešlápnutí brzdového pedálu v rychlostech nad 55 km/h se kromě brzdových světel samočinně aktivuje také výstražná funkce směrovek, aby byli na nebezpečí upozorněni řidiči dalších vozidel.

Bezpečnostní systém E-Call

V případě, že by se Jimny stal účastníkem nehody, bezpečnostní systém automaticky informuje záchranné složky odesláním zprávy s přesnou polohou vozu.

Asistent rozjezdu do kopce (HHC)

Rozjeďte se snadno a zlehka, ať už je stoupání, ve kterém jste zastavili, jakkoli strmé. Dokonce i ve výrazném bočním náklonu Vám tento pomocník pomůže se rozjet bez nežádoucího couvnutí a Vy se můžete soustředit jen na to, co je před Vámi.

Asistent sjíždění svahu (HDC)

V náročném klesání stačí stisknout tlačítko a vůz začne brzdit za Vás. Tento systém udržuje při jízdě z kopce stálou rychlost a plynulé tempo jízdy. Stačí tedy hlídat to, kam jedete, bez nutnosti šlapat na pedály brzdy nebo spojky.

Upozornění: Schopnost monokulární kamery a laserového senzoru rozpoznat překážky, jízdní pruhy a dopravní značky má svá určitá omezení. V závislosti na povrchu vozovky nebo na počasí nemusí správně fungovat. Nespoléhejte se pouze na tento systém a vždy dodržujte pravidla bezpečné jízdy.